Eindfeest, Haworth en York

24 september 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

De introductieweek zit erop en morgen beginnen de lessen. Het was een hele leuke eerste week waarin ik veel leuke mensen heb ontmoet en veel leuke dingen heb gedaan.

Vrijdag was de laatste dag van de introductieweek die door de studievereniging werd georganiseerd, we zijn zaterdag nog naar Haworth geweest en zondag naar York, maar dat werd door de universiteit zelf georganiseerd.
Vrijdagavond werd de introductieweek afgesloten met een feest, dit feest was op de campus zelf dus dat was lekker dichtbij mijn appartement. Eerst ben ik hier een tijdje met andere uitwisselingsstudenten geweest en later met dezelfde groep Nederlanders als waarmee ik naar de City Crawl was. Het was een hele gezellige avond!

Zaterdag werd er door de universiteit een trip naar Haworth georganiseerd. We gingen om 11 uur 's ochtends weg en om half 5 gingen we weer terug naar Bradford. Haworth is best een leuk plaatsje (of eigenlijk een straat), maar ik had het na een paar uur wel weer gezien. De Engelsen zijn nogal enthousiast over Haworth omdat de Brontë sisters er hebben gewoond, maar ik heb daar eigenlijk niet zoveel mee. Voor mijn gevoel waren er drie dingen te doen in de stad: de main street waar wat plaatselijke winkeltjes waren, het huis waar de Brontë sisters hebben gewoond wat nu een museum is en de kerk waar Patrick Brontë heeft gewerkt. En als je dan niet zoveel interesse hebt in de familie Brontë, dan heb je het na 2 uur wel weer gezien.
Ik ben wel naar het huis geweest waar de Brontë sisters hebben gewoond. Het is bijzonder om te zien hoe klein het huis en de kamers zijn voor een huis waar zes mensen woonden. Ik heb ook nog een regel overgeschreven uit het boek Wuthering Heights. Ik het museum lag het boek met daarvoor een soort groot schrift. In dit schrift werd het boek overgeschreven en iedereen mocht één regel in het schrift schrijven. Hiernaast lag nog een schrift waarin je je naam, je woonplaats en je leeftijd kon opschrijven.

Zondag zijn we naar York geweest, dit was echt een hele mooie en leuke stad! Een collega van mijn moeder had al gezegd dat ze dit een van de mooiste steden van Engeland vond, dus ik had er erg veel zin in! In de bus naar York kregen we een lijst met bezienswaardigheden in York en daar stonden zoveel dingen op dat ik eigenlijk meteen al wist dat ik me hier geen seconde hoefde te vervelen. Er was een Food and Drink festival in de stad waarbij er eigenlijk een grote markt was in York met allemaal kraampjes waar eten werd verkocht. Dit maakte het extra gezellig in de stad. Daarnaast staan er veel mooie oude gebouwen/kastelen in York. Het mooiste vond ik de York Minster, dit is een heel groot kathedraal. Je kon met de trap helemaal naar boven lopen waar je een mooi uitzicht hebt over de stad en alles wat daaromheen ligt. Daarnaast vond ik de Clifford's tower mooi en ik vond het ook leuk om over de city walls van York te lopen.

Jammer dat de introductieweek nu voorbij is, maar morgen beginnen de lessen en daar heb ik ook zin in! Ik ben benieuwd hoe ik mijn vakken vind.

1. Cobie Magan-Rensen:
    25 september 2017
    Wat fijn dat je zo'n leuke introductieweek hebt gehad en ook dat York aan de verwachtingen voldeed.
    Groeten van Cobie en Bill