De eerste introductiedagen

21 september 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

De eerste twee introductiedagen zitten erop. Dinsdag was niet heel bijzonder. We gingen naar de Faculty of Management & Law waar een aantal mensen ons dingen gingen vertellen over bijvoorbeeld wat je moet doen als het brandalarm afgaat, als je een beperking hebt, over de veiligheid op de universiteit en over onze gezondheid. Dat is best handig om te weten, maar het was niet heel leuk. Wat wel nog bijzonder was, was dat er in de kamer waar wij zaten tijdens deze praatjes 6 grote tafels stonden waar ongeveer 20 mensen per tafel aan konden zitten en van deze 6 tafels zaten er aan 5 alleen maar Chinezen. We verbaasden ons er wel even over hoeveel Chinezen hier gaan studeren. Dat waren geen uitwisselingsstudenten die net als ik hier 1 semester gaan studeren, maar zij gaan hier een of meerdere jaren studeren.

Die avond was ik nog naar de film "Avengers: Age of Ultron" geweest in het bioscoopzaaltje op de campus, dat was wel erg gezellig en leuk. Hier worden soms films afgespeeld en studenten mogen daar gratis heen gaan.

Woensdag was wel een hele leuke dag. Overdag was er een Freshers' Fayre op de campus waar alle (sport)verenigingen een kraampje hadden opgezet. Je kon hier rondkijken of er een vereniging was waar jij bij zou willen. Het was erg gezellig. Mij leek de vereniging van boogschieten wel heel leuk, het lijkt me leuk om een keer iets te proberen wat ik nog nooit gedaan heb. Vanmiddag is er een soort try-out van het boogschieten dus daar ga ik zeker heen. Ik vond ook de vereniging van fotografie en film wel erg leuk. Je kon hier je naam en e-mailadres achterlaten en dan zouden ze contact met je opnemen. Verder kon je op deze Freshers' Fayre heel veel gratis pennen en eten krijgen, dus ik heb nu een kamer vol met pennen en bonnetjes voor gratis eten :).

Op deze Freshers' Fayre heb ik ook nog 3 posters gekocht om mijn appartement wat gezelliger te maken (zie foto's).

Die avond was er een City Crawl georganiseerd door de universiteit. Hierbij gingen we in een grote groep langs de leukste pubs in Bradford. We verzamelde bij de bar op de campus en toen we daar allemaal stonden te wachten, hoorde ik opeens een hele bekende stem "Hoi" tegen me zeggen. Het bleek een jongen te zijn waar ik vroeger samen tennisles mee had. Hij studeert ook aan de universiteit van Bradford. Nadat we even gepraat hadden, vroeg hij of ik meekwam naar zijn vrienden die ook allemaal Nederlands bleken te zijn. Stond ik opeens in een bar in Bradford met 20 andere Nederlanders :). Zij studeerden allemaal aan de IVA Driebergen. Zij hebben daar hun Bachelor gedaan en zijn hier voor hun Master. Het waren allemaal hele aardige mensen en we hebben een hele leuke en gezellige avond gehad!

1. Diana:
    22 september 2017
    Wat is de wereld toch klein! Sta je weer Nederlands te kletsen op je buitenlandse avontuur ;)
  2. Bill Magan:
    22 september 2017
    Then it's time to creep into my mothers tongue. Rick it's above all exspectations that you are achieving in jumping so many hurdles in your life . You have achieved my sincere admiraation. Just Top. Kindest regards Bill.