Assessment centre en verjaardag

29 november 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Maandag had ik een MOCK assessment centre. Toen we binnenkwamen in het gebouw waar dit was, werden we ingedeeld in groepjes van 6 waarmee we moesten samenwerken. We gingen aan een grote tafel zitten waar per groepje drie “werknemers” bij kwamen zitten die ons feedback zouden geven over de opdrachten die we moesten gaan maken.

Voor onze eerste opdracht moesten we een toren bouwen van rietjes. We kregen hier ongeveer 40 rietjes voor en de toren moest minimaal 1 meter hoog worden. Dat ging niet heel goed. Niemand had echt een goed plan hoe we dit konden gaan doen dus begonnen we eigenlijk allemaal individueel maar wat te proberen. Uiteindelijk was het ons niet gelukt binnen de tijd. We kregen als feedback voor deze opdracht dat we niet echt als een team samenwerkten en de communicatie niet zo goed was. We moesten proberen om dit tijdens de tweede opdracht beter te doen.

Voor de tweede opdracht moesten we eerst individueel antwoord geven op drie vragen en daarna moesten we als team beslissen wat het uiteindelijke antwoord werd. Dat ging wel goed, als feedback kreeg ik voor de tweede opdracht dat het goed was dat ik de tijd bijhield en dat ik, samen met een ander meisje, de leiding nam. Ook vonden ze het erg goed dat we meteen van de eerste opdracht geleerd hadden en veel beter communiceerden.

Het was wel leuk en goed om dit ook een keer geoefend te hebben.

Morgen ben ik jarig en ik vind het best een raar idee dat ik voor het eerst helemaal alleen ben op mijn verjaardag. Nouja, natuurlijk niet helemaal alleen want er zijn hier genoeg mensen, maar wel voor het eerst zonder mijn ouders en Mark. Ik verwacht daarom ook eigenlijk niet echt dat het morgen een hele bijzondere dag gaat worden. Maar zelfs nu ik in Bradford ben krijg ik verjaardagskaarten. Vandaag een kaart gekregen van Diana en Marianne, heel leuk! En van oma weer een kaart met een leuke brief erbij, ook altijd weer hartstikke leuk!

En vrijdag komen m’n moeder en Mark hier dus dat is in ieder geval heel leuk. Ze blijven hier tot zondag en zaterdag gaan we naar York. Ik ben al één keer naar York geweest tijdens de introductieweek en ik vond het echt een hele mooie stad dus ik vind het heel leuk om er nog een keer heen te gaan. Er is Kerstmarkt dus het zal wel erg gezellig zijn in de stad.

6 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis, toen had ik vier dagen geleden te horen gekregen dat ik een hersentumor had. Op 1 december werd ik geopereerd, een operatie van 13 uur waarbij bijna de hele tumor verwijderd werd. 1 december is toch elk jaar wel weer een bijzondere dag omdat er zoveel risico’s verbonden waren aan deze operatie. Gelukkig is alles goed gegaan. Ik vind het leuk dat m’n moeder en Mark dit jaar op 1 december hier in Bradford zijn.

Bijzonder hoeveel er kan veranderen in 6 jaar.

1. Diana:
    29 november 2017
    Ja Rick, wat kan er toch veel veranderen in zes jaar. Nu weer een bijzondere verjaardag maar nu gelukkig door positieve ontwikkelingen. Veel plezier komend weekend met je moeder en Mark.
    😚
  2. Pia:
    30 november 2017
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik lees met plezier je blogs over je verblijf in Bradford. Dat schrijven zit wel in de familie ;-)
    Heel veel plezier samen met je moeder en broer in York.
    Groeten uit Rhenoy, Pia, vriendin van je moeder.
  3. Maureen:
    30 november 2017
    Lieve Rick, van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag!!! Geniet van je dag en van je moeder en broer! groetjes, Maureen
  4. Cobie Magan-Rensen:
    30 november 2017
    Happy birthday en een heel fijn weekend met je moeder (Cobie's favoriete collega) en Mark.
    Groetjes van Bill andere Cobie
  5. Bill Magan:
    30 november 2017
    Hi Rick nog een nakje slapen en best kans mum heeft een pakje hagelslag. Samen een top dag/dagen.
  6. Monique:
    1 december 2017
    Alsnog van harte Rick! Hoop maar dat je je feestelijk hebt gevoeld gister, toch een fijne verjaardag gehad aan de andere kant van het water? En je kunt er een heel weekend samen met je moeder en broer achteraan plakken.
    Super veel plezier samen, geniet van de kerst sfeer.
    Nog vele gezonde jaren.
    Monique