Assessment centre en verslag

24 november 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Maandag heb ik voor het vak Employability and Enterprise skills een Mock assessment centre. Een assessment centre is net als een sollicitatiegesprek om te kijken of mensen geschikt zijn voor een baan, alleen is het dan geen gesprek dat je met iemand hebt, maar hierbij moet je bijvoorbeeld een opdracht maken in een team of een presentatie geven en je moet een soort psychologische test maken.
Net als dat oefen sollicitatiegesprek wat ik vier weken geleden had (de tijd gaat echt heel snel), is dit niet voor een echte baan, maar gewoon om te oefenen. Aan het einde krijg ik weer feedback over hoe ik het gedaan heb.
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar de docent van dit vak zei dat dit leuker is dan een sollicitatiegesprek, je hoeft er niets voor voor te bereiden en het zijn vrij makkelijke opdrachten die je moet doen. Het is echt om te kijken hoe je in een team kunt werken en hoe je bijvoorbeeld kunt plannen.
Het lijkt me wel weer heel handig om dit ook een keer geoefend te hebben en de feedback die je krijgt is natuurlijk ook weer heel handig.

Het verslag over Facebook heb ik zo goed als af. Voor dit verslag kijk ik naar wat het effect van de GDPR is op Facebook. Hiervoor had ik een vragenlijst op Facebook gezet om een inschatting te kunnen maken van wat het effect van de GDPR zou gaan zijn op de omzet van Facebook.
Hier op de universiteit heb je de Effective Learning Service (ELS) en daar kunt je, als je het wilt, je verslag naar mailen en dan geven zij daar feedback op. Dat had ik gedaan en de feedback was dat het misschien beter is dat ik niet zelf onderzoek ga doen voor dit verslag. Volgens de vrouw die me feedback gaf doen normaal gesproken alleen master studenten zelf onderzoek voor verslagen die ze schrijven en mijn docent verwacht niet van mij dat ik dit doe. Volgens haar was het beter dat ik me gewoon focus op de gevolgen van de GDPR op Facebook die ik op internet kan vinden.
Voor verslagen die ik op de VU heb gemaakt heb ik ook wel eens een vragenlijst op Facebook gezet en daar vinden de docenten het meestal juist goed dat je dit doen.
Maarja, ook goed, ik heb het aangepast en volgens mij is het een mooi verslag geworden.
Sorry voor alle mensen die de vragenlijst op Facebook hebben ingevuld, maar ik ga hem dus niet gebruiken. Toch bedankt voor de moeite!

Straks heb ik weer een feestje van die andere Nederlanders die vorige keer dat Halloween feestje hadden georganiseerd. Dit keer is het een pyjama thema 😊. Ik heb deze week nog even een pyjamabroek en sloffen bij de Primark gehaald en die doe ik vanavond aan. Het is niet zo spectaculair als de vorige keer, maar het zit wel wat comfortabeler dan die rits op je gezicht 😊.

1. Mamma:
    26 november 2017
    Lieve Rick, weer een nieuw verhaal! Leuk om te lezen. Succes morgen. Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success. (Henry Ford). Dikke kus. Mamma.
  2. Cobie Magan-Rensen:
    29 november 2017
    Morgen ben je jarig en vrijdag komen je moeder en Mark. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Happy birthday en een fijn weekend o.a. in York.