Kerstdiner en vakken op de VU

8 december 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Woensdag had ik een kerstdiner. Ten minste het heette een diner, maar het was om half twee ’s middags dus het was meer een combinatie van lunch en diner. Het was hier op de campus in Student Central en er waren denk ongeveer 100 mensen. We kregen een stuk kip, aardappels, worteltjes, een soort bakje met ragout en iets wat leek op gehaktballetjes. Het was erg lekker ook al was het nog een beetje vroeg voor een diner. Andy en Remy waren er ook en het was in ieder geval erg gezellig.

Verder waren deze week al de laatste lessen van International marketing en E-commerce. Volgende week heb ik alleen nog de laatste lessen van Employability and Enterprise skills, Managing Business in Europe en Retail Marketing. Het semester is jammer genoeg alweer bijna afgelopen. Volgende week zit ik alweer bijna in het vliegtuig naar Nederland. Aan de ene kant vind ik het leuk om weer naar Nederland te gaan, maar aan de andere kant ga ik het hier ook wel heel erg missen. Engeland is echt een geweldig land met hele aardige mensen, de lessen hier en de vakken die ik volgde waren heel leuk en ik ga de stad en m’n appartementje ook missen. Ik kom hier in januari nog wel even terug voor twee weken, maar dat is vooral voor mijn tentamens.

Ik heb me deze week zelfs alweer ingeschreven voor de vakken op de VU voor het tweede halfjaar wat ook het laatste deel van mijn studie Bedrijfskunde is. Als ik weer begin op 5 februari heb ik de vakken ethiek en consumer behavior. Ethiek is een verplicht vak en hiervoor zijn er verschillende soorten werkgroepen die allemaal over een apart onderwerp gaan, ik heb gekozen voor Gedragsbeïnvloeding van bedrijven. Consumer behavior is een van de twee vakken van de marketing specialisatie waar ik voor heb gekozen en gaat over waarom klanten bepaalde dingen doen en kopen en hoe je daarvan kunt profiteren als bedrijf. Dan heb ik twee vakken die ook te maken hebben met psychologie en gedrag wat ik toch ook wel heel erg interessant vind en wat ik eigenlijk eerst ook wilde gaan studeren in plaats van Bedrijfskunde.

In de periode daarna heb ik het vak Digital marketing, dat is volgens mij ongeveer hetzelfde als het vak e-commerce wat ik nu in Bradford heb. Dit is het tweede vak van de marketing specialisatie.

Naast de marketing specialisatie heb ik me voor de zekerheid ook ingeschreven voor de HRM-specialisatie. Mocht ik nou 1 of 2 vakken hier in Bradford niet halen, dan moet ik extra vakken volgen op de VU. Ik ga er niet vanuit dat het nodig is, maar je weet het niet. Als ik al mijn vakken haal dan kan ik me gewoon weer uitschrijven voor die HRM-specialisatie.

Al zat ik er wel aan te denken om sowieso die specialisatie HRM erbij te doen, ook als ik al mijn vakken hier gewoon haal. Ik weet niet zeker of dat mag, maar ik vind HRM en Marketing allebei erg leuk, omdat het allebei wel iets van psychologie in zich heeft. Nouja, dat zie ik dan wel weer, eerst maar de tentamens hier in Bradford proberen te halen.

Vannacht had het hier in Bradford gesneeuwd! Op de straat blijft het nog niet zo goed liggen, maar wel op het gras en de daken, wat er wel erg mooi uitzag.

Morgen de laatste keer dat ik ga boogschieten en dan volgende week alweer het laatste weekje hier in Bradford.

1. Bill Magan:
    10 december 2017
    Nice to hear that when you do depart from England you leave with a positive feeling. Shortly a respite in the lowlands and before you know it picking up your heavy study schedule, thumbs up! A merry xmas and a Happy New Year.