Verjaardag en het weekend

3 december 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Wat heb ik een geweldig weekend gehad!

Het begon al op donderdag met mijn verjaardag. Ik had niet verwacht dat het een hele bijzondere dag zou worden aangezien het de eerste keer was dat ik m’n verjaardag zou gaan vieren zonder familie, maar het was een hele leuke dag.

Toen ik wakker werd en mijn mobiel aanzette had ik al een hele hoop felicitaties gekregen wat me meteen al echt het gevoel gaf dat ik jarig was. Ik ben gewoon naar de universiteit geweest en toen ik in de zaal zet hoorde ik opeens iemand schreeuwen “Happy birthday Bro!!”, het was Andy die de zaal binnen kwam lopen samen met Remy. Dat vond ik wel heel erg leuk!

Toen ik weer op de campus was ben ik even snel naar de supermarkt gegaan om wat chocola te halen. Ik had die middag met Andy, Remy, Rebecca en Juliette afgesproken om even te overleggen over een verslag dat we samen moeten schrijven en het leek me wel leuk om te trakteren. Het was hartstikke gezellig en ze vroegen of ik nog iets bijzonders ging doen voor m’n verjaardag. Ik had ze verteld dat mijn moeder en broertje vrijdag tot en met zondag naar Bradford kwamen en dat we zaterdag naar York zouden gaan. Ze vonden het heel leuk en wensten me veel plezier.

Vrijdag zouden m’n moeder en Mark dus komen. Ik was in de ochtend nog naar de universiteit gegaan, want dat redde ik nog wel voordat ze kwamen. Toen ik weer in mijn appartement zat hoorde ik opeens “Rickyyy!”, ze waren er 😊.

Ik heb ze eerst m’n appartement laten zien, wat nog steeds niet heel groot is dus daar had ik niet heel lang voor nodig, maar ze vonden wel dat ik op een erg mooi plekje zat met een mooi uitzicht over The Green. Ik kreeg nog een cadeautje omdat 1 december toch elk jaar weer een bijzondere dag voor ons is. Het was een sleutelhanger met een foto van Tijger eraan, daar ben ik echt heel blij mee.

Nadat ze mijn appartement hadden gezien zijn we naar het hoofdgebouw van de universiteit gegaan. We hebben een rondje gelopen en wat gegeten waarna we met de bus naar de faculteit zijn gegaan waar ik les heb. Dit is dat oudere gebouw. Normaal is deze bus alleen voor studenten, maar meestal is het vrij rustig in de middag en de buschauffeurs zijn heel aardig, dus ik had al wel verwacht dat m’n moeder en Mark ook gewoon gratis mee mochten.

Het was net pauze dus ik had mooi de tijd om alle lokalen en zalen te laten zien, want die waren allemaal leeg.

Toen we weer terug waren bij de campus zouden we eerst even de koffer en tassen in het hotel zetten waar m’n moeder en Mark zouden slapen. Toen we in de kamer kwamen, bleek het een kamer te zijn met drie bedden. Ik kon dus ook in het hotel slapen! Ik had er echt geen moment aan gedacht dat ik misschien ook wel bij m’n moeder en Mark in het hotel kon slapen. Maar het was echt een hele leuke verrassing!

Nadat we de spullen in de kamer hadden gezet, zijn we nog even naar het centrum gegaan om nog even in wat winkels te kijken. Ik mocht voor mijn verjaardag een trui uitkiezen. Ik heb een mooie trui gekregen waar ik heel blij mee ben, leuk om een trui te hebben die uit Bradford komt. Daar zal ik altijd een fijn gevoel bij hebben als ik hem aan heb, leuke herinneringen aan een geweldige tijd in Bradford en een super leuk weekend!

We hebben gegeten bij Nando’s, dat is een restaurantje naast die fontein waar je vooral kip kunt eten, dat was lekker. Als laatste hebben we nog even een biertje gedronken in een pub in het centrum en toen zijn we weer naar ons hotel gegaan.

Wel raar om zo’n vakantiegevoel te hebben terwijl ik nog geen 300 meter van mijn appartement slaap, maar het was wel heel leuk om in een hotel te slapen en geen afscheid te hoeven nemen in de avond.

De volgende dag hebben we in het hotel ontbeten. We waren de enige dus we kregen veel aandacht van Chris, een man die het ontbijt had klaargezet en de mensen even “kort” vertelde waar we alles konden vinden enzo. Chris was heel aardig en praatte heel veel, maar als ik eerlijk ben heb ik maar weinig verstaan van wat hij allemaal gezegd heeft. Mijn Engels is echt een stuk beter geworden nu ik al een paar maanden in Engeland woon, maar hij praatte met een bepaald accent en met een tempo waardoor ik er niks van begreep 😊. Maar het kwam allemaal wel heel vriendelijk over!

We wouden al naar York gaan op zaterdag, maar toevallig kreeg ik eerder deze week een mailtje van Sue Bakker (de vrouw waar ik mee naar het vliegveld ben gegaan om mijn koffer te halen) dat de universiteit op zaterdag ook een trip organiseerde naar York. We zijn dus met die trip meegegaan, want dat scheelt behoorlijk qua prijs.

Na het ontbijt zijn we naar de universiteit gegaan van waar de bus om negen uur zou vertrekken. Omdat we tijdens de introductieweek ook al naar York waren geweest met de universiteit waren er maar weinig mensen die mee gingen dus we konden lekker alle drie bij een raampje zitten. Dat is wel lekker, konden we nog lekker even wat van Engeland zien.

Hoewel ons van tevoren al was verteld dat het erg druk zou zijn in York omdat er een kerstmarkt was, wat ook Sue ons nog eens vertelde, dacht ik (ik weet ook niet waarom), dat het allemaal wel mee zou vallen. Nou dat viel het dus niet 😊. Het was druk in York en niet zo’n beetje ook, het was gewoon vol.

Hoewel zo’n kerstmarkt altijd heel gezellig is, hadden we dat wel weer gezien nadat we er één keer overheen hadden gelopen. Wat een mensen!

We zijn daarna door de rest van York gelopen, waar het ook nog best druk was, maar daar konden we iets makkelijker lopen. We zijn eerst over de Shambles gelopen (een heel oud winkelstraatje) waar we nog een souvenirtje hebben gekocht in een van de souvenirwinkeltjes, een shotglaasje met de mooiste bezienswaardigheden van York. Heel leuk.

Daarna zijn we naar de York Minster geweest, hebben we af en toe wat gedronken in een pub en hebben we in de winkels in het centrum gekeken. Het was echt een hele lekkere dag. York blijft een geweldig mooie stad en ik vond het leuk om er weer een keer naar toe te gaan, dit keer samen met m’n moeder en Mark.

Om vijf uur werden we weer opgehaald met de bus. In de avond hebben we gegeten bij Veri Peri. Hier heb ik mijn eerste avond in Bradford ook gegeten dus ik wist nog dat dit heel lekker was. We hebben alle drie een spies met kip genomen, het was weer heel lekker.

Na het eten hebben we de dag weer afgesloten met een biertje in de pub en toen zijn we weer naar het hotel gegaan.

We moesten er de volgende dag al weer vroeg uit, want helaas gingen m’n moeder en Mark weer naar Nederland. We hebben eerst weer ontbeten in het hotel waar we deze keer niet de enige waren. Het zat helemaal vol met mensen die volgens mij één nachtje in het hotel waren gebleven en vandaag weer verder gingen. Chris had het er maar druk mee 😉.

Het was echt een fantastisch weekend! Ik vond het super leuk om m’n moeder en Mark weer te zien na 2,5 maand en ik ben nu toch eigenlijk ook wel blij dat ik over iets minder dan twee weken weer voor drie weken naar Nederland ga.

1. Mamma:
    3 december 2017
    Lieve Rick, kreeg helemaal tranen van jouw verhaal. Je hebt het precies zo geschreven zoals het voor ons ook voelde. Wat een bijzondere mooie herinnering aan een geweldig weekend. Wat hadden we een mazzel en wat was het fijn om je weer te zien. Dikke kus uit Heemskerk.
  2. Bill:
    3 december 2017
    Ben blij voor jou and dat alles zo goed gaat en dat jullie 3 hebben puur familie lol gehad.
  3. Marianne:
    3 december 2017
    Goed om te lezen dat je een leuke verjaardag en een leuk weekend hebt gehad Rick en een mooie herinnering aan Tijger