De Universiteit, Leeds en AFC Bradford City

18 september 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Naast de stress om mijn koffer heb ik de eerste dagen ook nog leuke dingen gedaan. Zo ben ik meteen nadat ik aankwam even gaan kijken naar de Universiteit. Tenminste het hoofdgebouw van de universiteit, hierin worden de meeste studies gegeven, maar niet die van mij. Ik heb straks les aan de Faculty of Management & Law en dat is in een gebouw dat iets verder weg is.

Het hoofdgebouw heet The Richmond Building en ziet er heel mooi uit, het is een heel modern gebouw en er zijn veel plekken waar je kunt zitten en met andere mensen kunt zijn of waar je kunt studenten. Ook heb je hier een aantal kleine winkeltjes waar je bijvoorbeeld eten of schoolspullen kunt halen. Het gaf me meteen een hele gezellige indruk. Jammer dat ik hier straks geen les heb, want dit gebouw is nog geen 5 minuten lopen vanaf mijn appartement.

De tweede dag dat ik in Bradford was er een welkomstpraatje voor alle uitwisselingsstudenten. Hierin werd er wat meer verteld over de universiteit, de verschillende gebouwen, het aanmelden voor de vakken en wat belangrijke data. Hierna kregen we een rondleiding door de universiteit en de bibliotheek. De bibliotheek zit in een ander gebouw vlak naast The Richmond Building, dit is een mooi groot gebouw waar je heel veel studieplekken hebt, een bibliotheek uiteraard en veel computers.

Die avond werd er een trip naar de IKEA georganiseerd door de universiteit voor uitwisselingsstudenten zodat iedereen nog wat spullen kon kopen. Ik heb daar weinig gekocht want ik had eigenlijk alles al meegenomen van huis, maar het was wel heel gezellig.

De volgende dag was ik samen met Nicole naar Leeds gegaan. Je kunt daar makkelijk heen met de bus en een dagkaart voor de bus is niet duur dus dat is heel handig. Leeds is een hele leuke stad. Er was markt in Leeds en het was mooi weer dus er waren veel mensen wat het heel gezellig maakte in de stad. Ook staan er veel mooie gebouwen.

In de avond hebben we twee andere mensen ontmoet die in ons appartement wonen. Ik woon nu in een appartement waar in totaal 6 mensen (kunnen) wonen. Iedereen heeft zijn eigen kamer en douche en we hebben een gemeenschappelijke kamer. In de kamer naast mij zit Nicole. De twee andere in ons appartement zijn een meisje uit Spanje en een jongen uit België. Zij lijken me heel aardig maar ik heb ze nog niet heel veel gesproken. Het meisje uit Spanje wist dat er ook nog een jongen uit Japan in ons appartement zit, maar hem heb ik nog niet gezien.

Vandaag ging ik naar de Faculty of Management & Law om mijn studentenkaart op te halen. Er rijdt voor studenten elk half uur een gratis bus van het hoofdgebouw naar deze faculteit en terug. Het is een mooi oud gebouw van buiten en een modern gebouw van binnen, dat is best bijzonder om te zien. Van buiten lijkt het een beetje op een mini Zweinstein 😉.

Later vandaag ben ik nog even naar de gratis bbq geweest hier op de campus en heb ik met een paar mensen gepraat en wat gegeten. Ik ben ook nog even wezen kijken bij het stadion van AFC Bradford City. Het stadion is mooier dan ik had verwacht. Bradford speelt in de derde divisie van Engeland, maar het stadion is mooier dan sommige Eredivisie clubs in Nederland. Ik denk dat ik binnenkort eens naar een wedstrijd ga, dat lijkt me heel leuk.

Vanaf morgen gaat de introductieweek voor uitwisselingsstudenten beginnen, ik ben benieuwd…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl