Laatste week

15 december 2017 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Maandag ben ik naar de laatste lecture van Employability and Enterprise Skills geweest. De docenten zouden feedback geven over het verslag dat we voor dit vak moesten schrijven. Op de maandag zijn er altijd twee groepen die les hebben, de eerste groep heeft les van 9 tot 12 en de tweede groep van 1 tot 4. Maar voor de twee groepen zijn er wel twee verschillende docenten. Normaal gesproken hoef ik alleen naar de tweede groep te gaan, maar omdat we deze week feedback konden krijgen leek het me wel een goed idee om deze keer naar allebei de lessen te gaan, dan kon ik in de ochtend van de ene docent feedback krijgen, dit aanpassen en daarna bij de andere docent controleren of ik het goed had aangepast. Ik had mazzel want van de eerste groep was ik, samen met een andere jongen, de enige die aanwezig waren dus de docent nam echt de tijd om ons verslag goed te lezen en hier uitgebreide feedback op te geven. Ik had de dingen aangepast waarvan ze had gezegd dat ik het beter anders kon doen en toen ik weer terugkwam op de universiteit om 1 uur voor de tweede les zat het lokaal helemaal vol met mensen die naar de tweede les kwamen voor feedback. De docent keek dus alleen even kort naar alle verslagen en noemde snel een paar dingen die beter konden, maar bij mijn verslag had ze eigenlijk geen verbeterpunten dus blijkbaar had ik het goed aangepast. Ik heb het verslag dinsdag ingeleverd, maar ik denk dus wel dat het goed genoeg is.

Woensdag had ik de laatste lecture van dit semester. Het was een lecture van Retail Marketing waarin de docent zou bespreken hoe we ons het beste konden voorbereiden op het tentamen. Toen hij begon met zijn uitleg zei hij dat hij ons vier vragen zou stellen op het tentamen waarvan we er maar twee hoefden te beantwoorden. Volgens hem konden we beter niet maar twee vragen voorbereiden want als je de vragen dan niet wist had je een probleem. Ik vond het nogal apart dat hij dat zei want ik begreep niet helemaal hoe je twee vragen kon voorbereiden als je gewoon een boek hebt waar hij naar mijn idee alles uit zou kunnen vragen. Maar het werd me wel duidelijk toen hij vlak daarna van elke vraag het onderwerp noemde waar de vraag over zou gaan. Het maakt het leren wel een stuk makkelijker 😉.

Woensdag middag was er een Christmas Present Hunt op de Green die wij met de Green Ambassadors hadden georganiseerd. De bewakers hadden een soort kaartjes verstopt op de Green en als je er een vond mocht je die inwisselen voor een cadeautje. Ik had uiteindelijk zo’n klein basketbal netjes met een plastic balletje. We hebben eigenlijk vooral binnen tafelvoetbal gespeeld, dat was wel erg gezellig en leuk.

Woensdag avond heb ik voor de laatste keer met Andy, Remy en Rebecca afgesproken voordat we allemaal weer terug naar huis gaan voor Kerst en Nieuwjaar. Zij gaan vandaag terug naar Frankrijk / Finland.

En dit was het dan. Na drie maanden hier in Bradford te zijn geweest, is vandaag (voorlopig) de laatste dag dat ik hier ben. Morgen vlieg ik terug naar Nederland voor drie weken en 6 januari kom ik weer terug in Bradford voor de tentamens. Omdat ik in de tentamenweken vooral aan het leren zal zijn voor de tentamens, denk ik niet dat dat heel interessant wordt om iets over te schrijven op deze blog, dus daarom is dit mijn laatste verhaaltje. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mij op deze manier te volgen in Bradford en bedankt voor het lezen van mijn verhalen en voor alle leuke reacties!

1. Cobie Magan-Rensen:
    15 december 2017
    Bedankt voor je positieve en interessante verslagen van je Bradford university avontuur. Bill en ik vonden het heel leuk om dat te lezen. Heel fijne kerstdagen en oud en nieuw.....merry christmas en veel succes in je laatste weken in Bradford.
    Cobie en Bill
  2. Diana:
    16 december 2017
    Fijn dat we mee hebben kunnen genieten van je tijd in Bradford. Elke week een leuk stukje, bedankt daarvoor. Hoop dat we elkaar met de feestdagen weer zien.