Newcastle

18 november 2017 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Vandaag ben ik naar Newcastle geweest. Net als de tripjes naar York en Haworth werd ook deze trip naar Newcastle door de universiteit georganiseerd, dus er gingen veel mensen mee die ik kende, dat was erg leuk.

Omdat 9 uur ging de bus en op de heenweg zat ik naast een jongen die ook een ambassador van The Green is, dat was gezellig.

Toen we aankwamen in Newcastle zag ik Andy, Remy en twee Franse meiden waar ik mee naar dat Halloween feestje was gegaan. De eerste paar uur heb ik met hen door de stad gelopen. Als eerst waren we in de Baltic art gallery naar de bovenste verdieping gegaan, daar heb je een mooi uitzicht op de stad en The Millenium en Tyne Brdige, dat zag er erg mooi uit. Daarna zijn we naar het centrum gegaan. Er was een kertmarkt in Newcastle dus er waren veel mensen en dat maakte het erg gezellig in de stad.

Na een tijdje in de stad te hebben gelopen ben ik zelf nog naar het stadion van Newcastle United geweest voor een stadion tour. We hadden de tribune, skyboxen, kleedkamers, persruimte en dugouts gezien. Het stadion ziet er erg mooi uit en als je hoog genoeg zit heb je echt een heel mooi uitzicht over de stad, niet dat je daarvoor naar een wedstrijd gaat, maar het ziet er wel mooi uit ;).

Toen de stadion tour voorbij was ging de bus alweer bijna terug naar de universiteit. De bus vertrok naast de Baltic art gallery waar je dat mooie uitzicht hebt, dus ik was nog even snel naar boven gegaan om te kijken naar de stad toen het al een beetje donker begon te worden. De Millenium bridge is verlicht in de avond, dus dat zag er heel mooi uit!

Het was een hele leuke en gezellige dag vandaag! Newecastle is een hele mooie stad en ik vond het heel leuk om een rondleiding te krijgen door het stadion van Newcastle United!